maj0910mila-vakan 2015: Interaktiv blogg!48

Nu är det snart snart för 10mila-kavlen. 4 GMOK-lag står laddade på startlinjen. Kör hårt! ps Sideby & Jaxe (och alla andra intresserade) kommer lägga kommentarer under denna nyhet. Bilder som skickas till oss laddas upp här. ds

Bilder

Str3 (Långa Natten) - Splittrade klungor

Inför start - spänd förväntan:

10mila-kavlen 2015

Har varit en ynnest att få följa er uppladdning inför årets 10mila. Och vi vet att det är välförberedda löpare som kommer till start. Nu är det bara att njuta av den fantastiska utmaningen. Lllyyycccka till!

Se även:

Str Längd Lag 1 (Dillinger) Lag 2 (Bonny) Lag 3 (Clyde) Lag 4 (The true dreamteam)
1 13100 Andreas Höye Erik Johansson  Egil Edvardsen Moa Enmark
2 10400 Philipp Sauter  Tobias Ahnoff  Anders Höije Viktoria Ernstsson
3 16500 Erik Öhlund  Ken Peeters Robbie Anderson Kristine Berglia
4 8600 Christian Tingström  Anders Hedberg Viktor Stensson Agnes Leo
5 11400 Mikael Eliasson Anders Axenborg Jakob Wahl Frida Nero
6 7500 Andreas Johansson Petter Jönsson Johannes Kuhlin  Ella Wallinder
7 10200 Johan Strand Joakim Eliasson  Jonas Lundberg Bodil Halvarsson
8 12600 Ola Martner Daniel Martinsson Fredrik Karlsson Anna Wallin
9 8500 John Börjesson Mikael Andersson Martin Jellvert Börjesson  Judith Wyder
10 17500 Johan Runesson  Viktor Runnby  Hirokazu Osaki Emma Bergman

 

Kategorier

Kommentarer

Kommentarens innehåll
Hjälp
Hjälp
Hjälp
Hjälp

  • jaxe 10 maj 2015 13:38
    Tack alla 40 10milakavle-löpare för finfin underhållning! Och grattis till Göteborgs-kamraterna i IFK!
    http://www.gmok.se/News/Details/1416
  • Sofia 10 maj 2015 11:21
    Snyggt tjejer! Grattis till en fin insats
  • Kristoffer 10 maj 2015 09:22
    Så blev det då Blåvitt som fick bli första Göteborgslag någonsin att vinna Tiomila. GMOK-tjejerna var ju nära placeringsmässigt förra året men annars får man erkänna att IFK varit närmast tidsmässigt vid 2006 i Knottebo motorstadion då Vesa Taanila fick ge sig mot Mats Haldin i Halden. Nu var det ny motorstadion, ny spurtuppgörelse men denna gång norsk import i form av Eskil Kinneberg som spurtade ner samma Halden, denna gång med en norrman (Magne D) på sista. Annars var det som vanligt Gueorgiou som höll i taktpinnen men en ogafflad sistasträcka (ja det var en pytteliten fjäril där Tyrving drog nitlotten och Halden och IFK vinstlotten) gav inte mycket OL-dramatik. Precis som jag spanade om Långa Natten verkar svenskar inte passa för sistasträckan. Senaste gången ett svenskt lag vann var 2005 då tjecken Losman på en rak sistasträcka hängde sig fram till spurten. Rätta mig om jag har fel, men Jukola brukar vara bättre på att gaffla. Jag var ju inte på plats men var det inte en erbarmlig arena? OK om man inte alltid kan få till att sista kontrollen syns, även om det är bra, men forna tiders uppsnitslade fållor hade i år ersatts av små konor. Och jag hade unnat våra grannar en festligare målgång vid sin premiärvinst än att gå imål mellan två plastskyltar. I många sammanhang går utvecklingen åt att man blåser upp portaler, ställer ut vepor mm, men inte Tiomila. Tekniken funkade heller inte så bra i år. Om man ska vara lite positiv tyckte jag att den snabba terrängen verkade riktigt lurig. Förvånansvärt många rutinerade löpare bommade bort sig.
    Om jag ska tycka lite till om GMOK ettans herrinsats var den lite stolpe ut. 17:e är inte dåligt men ändå lite sämre än vad förberedelserna pekat mot. Gott om stabila insatser och några lite under sin normalnivå. GMOK 2 blev 46:a och 4:e andralag efter mycket jämn insats. Precis efter IFK 2 och precis före SAIK 1.
    Återkommer om GMOK 3 och true dreamteam.
  • Kristoffer 10 maj 2015 08:19
    Efter en bra avslutning av Johan blev det en 17:e plats. Godkänt med lite tvekan.
  • Kristoffer 10 maj 2015 07:46
    Grattis Blåvitt!!
  • Kristoffer 10 maj 2015 03:21
    Ja suck vilken mardröm för Micke. Gjorde en tillsynes svår kontrolltagning genom att skråa i grönområde mot en diffus trestrecksmosse. Men han lyckades få två gula fläckar 60 m innan k. Enligt gps:en var han extremt nära k efter ca 30 sek tvekan. Men han såg tydligen inte reflexen och sen följde hopplöst letande i grön sluttning, allt medan Isak B retade Ola J i speakertornet på bästa (nåja 02.40) sändningstid??
  • jaxe 10 maj 2015 02:49
    Kristoffer>> Jo, eller f.d. iaf

    Tyvärr blev det en grov miss (ca 7 min) på en sten i grönområde precis. Micke var inne i ringen flera gånger innan han till slut fick den.
  • Kristoffer 10 maj 2015 02:33
    Jaxe>> gamla IFK:are menar du!?
  • Kristoffer 10 maj 2015 02:30
    Aj oj, kritiskt läge. Micke låg med i klunga, kom till fel gaffel. Tvekade 15 sek, fick sen sin gaffel men har nu 30 sek till klungan. Kötta!
  • jaxe 10 maj 2015 02:04
    Kristoffer>> Intressant spaning.
    Efter sträcka 4 ligger vi nu 18:e (+1.47), efter bra lopp av Tingis.

    IFK Gbg riktigt fint med, 2:a efter Simon Smedbergs lopp. Noterade f.ö. att Antti Parjanne (TuMe) var 1:a in & Christian Bobach (Pan Århus) 3:a in.
  • Kristoffer 10 maj 2015 01:59
    Tingis stabil. Växlar 18e, 107 sek efter tät
  • Kristoffer 10 maj 2015 01:55
    Inte många svenskar i täten på Långa Natten. Emil var bäste Svensk (9:a). Sen Erik i LOK 31:a och Ödlan var 3:e svensk i mål som 32:a trots 15:e svenska klubb. (förutom Millegård i norsk klubb).
  • Kristoffer 10 maj 2015 01:36
    Tingis går stabilt på 4:e. Ca 1,5 min efter i en utdragen klunga.
  • jaxe 10 maj 2015 01:31
    50 lag i en utdragen tätklunga efter långa natten!
    32) GMOK1 +0.35
    60) GMOK2 +11.02
    ...
    150) GMOK3 +38.25 (efter ca 9km)
    242) GMOK4 +81,47 (efter ca 9km)
  • Kristoffer 10 maj 2015 00:39
    Långa natten!
    Nu blir det åka av med Kratov vid spakarna. Erik får visa pannben!
  • jaxe 10 maj 2015 00:27
    Både tätklungan och vår klunga har splittrats. Öhlund ligger med i Orion-klungan.
    Se skärmdump ovan
  • jaxe 10 maj 2015 00:14
    Orion-klungan i princip ikapp vår klunga. (<5 min från täten - svansen på den klungan ligger på plats 65)
  • Kristoffer 10 maj 2015 00:01
    Intressant fight på str 2 runt plac 130 mellan bröderna och forna GMOK:arna Fredrik och Sören Sturesson för Alehof resp Lerum/Orinto. H40-Fredrik gIck ut 15 sek bak och var in 5 sek före H45-Sören.
  • jaxe 09 maj 2015 23:58
    Fanny>> Vi var 33:a 2011. Axe & Tobbe var med i det laget (av de som springer i GMOK2 i år): http://www.10mila.se/2011/index.asp?page=783463&avd=22&lang=0&f=herr
  • Kobergsgatan 2 09 maj 2015 23:54
    Brolyckan 1>> Ditt fax hade inte hunnit fram, sorry! :)
  • Brolyckan 1 09 maj 2015 23:52
    Det skulle ju jag skriva Johan!
  • Fanny A 09 maj 2015 23:52
    Vad har vi för bästa placering på vårat andralag från tidigare år? Vad har vi för placering att slå så att säga?
  • Kristoffer 09 maj 2015 23:51
    Skönt! Erik och Ken jobbade sig ikapp!
  • jaxe 09 maj 2015 23:51
    Gött! Jagande klungan tappade lite i början, men både Peeters (+5.18) & Öhlund (+5.20) har kontakt nu med Tuna-klungan.
  • Kristoffer 09 maj 2015 23:46
    Gastkramande början på LN nu när ödlan måste ladda på bra för att först få Svensks rygg och sedan om de kan gå ikapp viktiga sekunder (42) på Gonon och IFK. Slitvargen Ken Peeters ut ett par SEK före Ödlan. Ken kan få en intressant natt fylld med mjölksyra.
  • jaxe 09 maj 2015 23:45
    Och viktig inledning på str3 nu...kör nu Öhlund & Peeters!
    1) Malung (23 lag inom en dryg minut)
    24) IFK Gbg +4.04
    28) GMOK2 (+4.30)
    29) Tuna (+4.30, E Svensk ska ut)
    32) GMOK1 (ca +4.47)
    50) Orion (+9.16)
  • Micke 09 maj 2015 23:37
    Tag för rapporterna så vi på hotellet har lite koll.
  • jaxe 09 maj 2015 23:35
    Viktig avslutning på str2 nu - Philipp tillsammans med IKHP ca halvminuten efter klunga med bla IFK Gbg. Orion, Linné och Järla klart efter.
  • Ida 09 maj 2015 23:33
    Tack för alla tips! Nu verkar det som bild, ljud och liveresultat (iaf några resultat) funkar :-)

    Håller tummarna!
  • Kristoffer 09 maj 2015 23:11
    Ja GMOK 1 går under radarn. Ser dock bra ut att Sauter punktmarkerar Orion.
  • Lina 09 maj 2015 23:07
    GMOK lag 1 verkar hamnat utanför systemet och syns inte i någon onlinegrafik. De syns dock då o då på Tv-bilderna. På str 2 vid första tv var Philipp nästan i tät i klunga 2 plac 35+ i rygg på Peter Öberg.
  • jaxe 09 maj 2015 23:07
    Vid första radion på str2 ligger vi:
    33 +2.10 GMOK2 Tobbe
    ca 40 +4.12 Philipp

    sven>> Tror bara det är nåt tekniskt problem. Höye står som 54:a på http://online.10mila.se/
  • Sofia 09 maj 2015 23:07
    Tack Simon!
    Gmok 1 är uppe efter förstasträckan nu men saknas även på str 2 i skogen.
  • sven 09 maj 2015 22:59
    Vad händer med GMOK lag 1?
    Saknas i live-rapporteringen
  • jaxe 09 maj 2015 22:53
    Efter str1 ligger vi:
    GMOK2: 40, +1.28 (Erik J)
    GMOK1: ca 60, ca +3.50 (Höye)
    GMOK3: 151, +9.37 (Egil)

    GMOK4: (Moa) ligger 236:a vid TV4
  • Simon 09 maj 2015 22:43
    Ida>> Prova om det funkar bättre att gå direkt på http://online.10mila.se/
  • jaxe 09 maj 2015 22:35
    Och Höye fortsatt runt 2min efter. Plockar placeringar. Egil går stabilt, drygt 5min efter (tillsammans med Linné!)
    3km kvar.
  • Fanny A 09 maj 2015 22:27
    Erik Plockar, 18 sekunder efter vid nästa TV.
    OBS! Alla enheter vid tv-kontrollerna funkar inte onlineresultaten, så därför stämmer inte alltid alla tider och placeringar på hemsidan. Men Erik och Andreas är ändå bra med.
  • Sofia 09 maj 2015 22:27
    Jag laddade hem appen. Där funkar resultaten.
  • Ida 09 maj 2015 22:19
    Skulle inte vara ett frågetecken efter meningen: Kan rädda natten

    Utan en glad gubbe :-)
  • Ida 09 maj 2015 22:16
    Verkar vara ett hårt tryck på livesidorna. Kommer inte ens in på 10mila.se längre. Riktigt tråkigt.

    Skönt att se att det finns liverapportering här i gästboken. Kan rädda natten ?

    Önskar alla lycka till i natt!
  • jaxe 09 maj 2015 22:14
    Vid TV2, Erik bra med (<1min tror jag), Höye +2 och Egil +3.30
  • Sofia 09 maj 2015 22:12
    Det blir spännande det här. Andreas verkar plocka!
  • jaxe 09 maj 2015 21:58
    Hej Fanny & Krocko! Erik var ca 35s efter ifall nån missade (och som sagt Egil & Höye knappt 2 min efter)
  • Fanny A 09 maj 2015 21:53
    Erik först av GMOK löparna till TV-kontrollen, Egil andra av våra löpare och Andreas trea, alla inom 2 minuter efter täten. Moa ca 4-5 minuter efter vid TVn!
  • Kristoffer 09 maj 2015 21:50
    Gmok-lagen är vid första radion Erik , Egil, Andreas.
  • Kristoffer 09 maj 2015 21:48
    En hel vinters förberedelser ska omsättas i storverk under natten.
  • jaxe 09 maj 2015 21:41
    Emma Klingenberg först till startpunkten! För ett (av minst fyra) damlag. Vi har ju ett eget som ni vet.

Taggar

Ändringar

Publicerad: Johan Axenborg
Redigerad: Johan Axenborg

ATM - 121244