okt0825-mannaresan, uppdaterad 1710068

Gemenskap, orienteringsglädje, klubbanda, gränslöshet, stafettgnistan, bussresan, krispig morgonluft, brinnande höstfärger... Många är anledningarna att hänga med på 25-mannaresan den 6-8 oktober!

OBS2!! Det är också av stor vikt att du om du känner att du börjar bli sjuk eller skadar dig så tidigt som möjligt tar kontakt med Christian Tingström för att underlätta förberedelse av ändringar, detta även om du ännu ej bestämt dig för att avstå.

För frågor om laguttagning, återbud, boende eller middag på Scandic: kontakta Christian Tingström.
För frågor om bussresan eller middag på Pong: kontakta Anders Spånér.

Här finns samtliga fyra lag publicerade. Observera att Mat Jodal och Viola Eckermark står med i lagen men springs av andra löpare, den lösningen har vi pga problem i eventor. Sträcka 23 i andra laget löps av Anders Yngström. På sträckorna med fyra löpare är ordning i vilken löparna växlar angiven som "löpare 1", "löpare 2" osv. Löpare med sitt namn i fetstil är ansvarig på sträckan och hjälper till att hålla koll på att de andra löparna är på plats och samt när löpare på sträckan innan är på ingång. I laguppställningen kan du även se längd på sträckan, svårighetsgrad, förväntad segrartid och förväntad starttid för täten.

Här finner du en deltagarlista med förteckning över vad samtliga deltagare anmält sig till: Deltagarlista 2017.pdf.

Program för helgen (kan komma att modifieras under tiden, håll dig uppdaterad):

Fredag: Avresa

Vi åker från Skatås på fredagseftermiddagen kl 14:30, samling på Skatåsparkeringen kl 14.00 för avprickning och inpackning i bussarna. En av bussarna stannar vid A6 i Jönköping för att hämta upp deltagare, den andra bussen stannar vid McDonalds i Mjölby för att hämta upp deltagare. Vi äter i Linköping ca kl 18.00 (t ex finns Ikea, pizzeria, thaibuffé och McDonalds) på vägen upp till Scandic Kungens kurva, ankomst till hotellet ca kl 21.30.

Här finner du en (ny) rumsfördelning: Rumsfördelning 2017.pdf.

Lördag: 25-manna

På lördagen är det stora dagen med stafett, läs mer om tävlingen här. Reglerna och tävlingen skiljer sig något från vanliga tävlingar och stafetter, läs på vad som gäller så att du vet vad som händer på din sträcka. PM för tävlingen finner du här. Några viktiga punkter kan dock nämnas:

  • Alla tar med egen SI-bricka, denna knyts till löparen och nummerlappen vid incheckning och behöver inte anmälas i förhand. alla SI-brickor fungerar men det går inte att stämpla "touch-free".
  • Alla tar med egna säkerhetsnålar.
  • Kodsiffror är tryckta vid kontrollnumret på kartan samt på definitionen.
  • Löparen på sträcka två tar fyra kartor vid växling och ger till en representant på sträcka tre som fördelar kartorna innan startpunkten.
  • Löparen på sträcka 23 får först tre färgade papper innan hen får sin karta och kan ge sig ut i skogen.
  • Se upp för "kartvarvningar" vilket kan inträffa om första löparen på en parallellsträcka kommer in före sista löparen på sträckan innan. kontrollera ALLTID att det står rätt nummer och sträcka på den karta du lämnar ifrån dig och får vid växling.

Frukost på hotellet kl 06.45 för sträcka 1-5 och kl 07.30 för övriga.

Resplan enligt följande:

  • 07.15 bil Mats Jodal. Här åker alla förstasträckslöpare (förutom Anders Leire) och Fredrik Larson.
  • 07.40 buss 1. Här åker alla sträcka 2-5.
  • 09.00 buss 2. Här åker övriga.
  • Hemresa efter målgång, Anders S och Christian T beslutar under tävlingen.

Lördag: Middag

Middag på lördagen enligt inforamtion i separat aktivitet i kalendern. Här finner du all info. Innan Midaggen har Elitkommittén en samling med info om kommande planer, tid och plats anges via event i facebook.

Söndag: 25-mannamedeln

På söndagen är det en medeldistanstävling på samma arena som lördagen. Anmälan till söndagens medeldistans och info finner du här. Efter tävlingen åker vi direkt tillbaka till göteborg. Plan för resa och tider kommer under helgen här.

Övrig info:

Klubben subventionerar även i år större delen av kostnaderna för 25-manna då det är en högt prioriterad stafett. Nedan finns en liten tabell med riktpriser för årets 25-mannadeltagande utifrån ålder på deltagaren och deltagande i hela resan och boendet. Om man väljer bort delar av resa och boende blir det givetvis lite billigare. Riktpriserna är ungefärliga och fastslås först när vi har slutgiltigt pris för boendet.

  Pris/person
Vuxna 550
Juniorer (17-20år) 330
Barn (-16år) 220

 

Håll utkik på hemsidan och i denna nyhet för uppdateringar, vi ses!

/25mannakommittén (Christian Tingström, Anders Spånér och Elisabeth Strandhagen)

 

Kommentarer

Kommentarens innehåll
Hjälp
Hjälp
Hjälp
Hjälp

  • Anders S 24 aug 2017 13:04
    Anmäl inte här utan gör som instruktionen anvisar. Gå till kalendern för anmälan.
    Vi kan inte ha anmälan på två ställen!
  • Anmälan i kalendern 24 aug 2017 07:53
  • Åsa Nordberg 24 aug 2017 07:23
    D40, Boende och resa med klubben
  • Simon Nordberg 24 aug 2017 07:23
    H16, Boende och resa med klubben
  • Elias Nordberg 24 aug 2017 07:22
    H14, Bo och resa med klubben
  • David A 23 aug 2017 22:14
    Bo och resa med klubben. H35
  • Runa 23 aug 2017 21:40
    Bo och resa med klubben
  • Moa E 23 aug 2017 21:40
    Bo med klubben, egen resa

Ändringar

Publicerad: Elisabeth Strandhagen
Redigerad: Christian Tingström

ATM - 121244