Kerstin Wadman följde upp förra helgens succé på bästa sätt. Kvaletta och sedan finalfemma är resultat som verkligen understryker att hon är tillbaka på allvar. Stort grattis! I D18 slutade Alva 23a och i D21 var Lina bäst på plats 14.
Kerstin Wadman följde upp förra helgens succé på bästa sätt. Kvaletta och sedan finalfemma är resultat som verkligen understryker att hon är tillbaka på allvar. Stort grattis! I D18 slutade Alva 23a och i D21 var Lina bäst på plats 14.
Kerstin Wadman svarade för en fantastisk prestation när hon sprang hem ett överraskande silver under Lång-SM 2017, som avgjordes vid Klockhammar ett par mil nordväst om Örebro.
Nu till helgen är det dags för dubbla DM-tävlingar. På lördag är det DM Medel i Landvetter-trakten. Och på söndag blir det DM Stafett (tillsammans med Västergötland & Halland) i Rävlanda.
GMOK erövrade 5 medaljer under VM i Orienteringsskytte som genomfördes i Sundsvall under augusti. Deltagare från GMOK var Frida Wallström, Desire Rex, Bengt Jonasson, Sara Holmdell och Björn Borg.
I helgen var det jubileum i dubbel bemärkelse då den tionde intensivkursomgången genomfördes och vi dessutom nu passerat 200 deltagare, närmare bestämt 208 stycken sedan starten 2013.
På fredagskvällen inleddes Ungdomens 10mila med HD12 stafetten. GMOKs lag sprang riktigt starkt och kom på en fin-fin 17:e plats! I HD18-stafetten slutade vi, tillsammans med Alehof och Kungälv, på plats 59!
Det blev en väldigt lyckad O-ringenvecka för GMOK i Arvika. Såväl till fots som på sadeln svarade klubben för riktigt starka prestationer. Totalsegrarna Martin, Ing-Marie, Christian & Pelle (MtbO) stack såklart ut lite extra. Grattis!
Framgångarna fortsätter på Oringen för GMOK-löparna. Efter 3 etappsegrar på såväl E3 (Ing-Marie, Martin J-B & Jens) som E4 (Ing-Marie, Martin J-B & Ola J) är vi nu uppe i 12 etappsegrar!
Lina stod för en fantastisk prestation när hon tog sin första internationella seniormedalj på en tävling av denna dignitet. Stort grattis!
GMOK har redan noterats för 6 etappsegrar på Oringen, som 2017 avgörs i Arvika. Snyggt jobbat! Ni som är på plats får gärna flika in lite ögonblicksrapporter i kommentarsfältet på hemsidan eller i klubbens FB-grupper.